هو 11


بارگذاری آزمایشی: این سایت در مرحله تست و آزمایش است. مطالب موجود نهایی نمی باشد.

موزه مردم، اولین موزه ویرچوال ایران

The People Museum, the first Iranian Virtual museum
 

طبق تعریف موزه. موزه جایی هست که از اشیا قدیمی به روش صحیح نگهداری می شود و همزمان این اشیا کمک می کند به پیشبرد پژوهش های پژوهشگران در مورد گذشتگان و با بازدید آنها اطلاعات عموم مردم را در مورد گذشته نیز زیاد می کند و فرهنگ را به آنها یاد آوری می کند ... از جایی که با رشد تکنولوژی فعالیت های زیادی در سطح اینترنت و رایانه، صورت شان دگرگون گردیده و فعالیت های فیزیکی جای خود را به فعالیت های رایانه ای و ویرچوال داده. در نتیجه موزه های جدید نیز شکل جدیدی به خود گرفته اند.  در بسیاری از کشور ها موزه ها علاوه بر فعالیت فیزیکی به طور ویرچوال نیز فعالیت می کنند و حتی در بعضی موارد موزه هایی دیده می شود که دارای هیج فضای فیزیکی از خود نیستند و یک سرور اینترنتی به تنهایی موزه را تشکیل می دهد و تمامی فعالیت های یک موزه را پی گیری می کند. چون نیازی نیست یک ساختمان و مکان فیزیکی را داشته باشد تا بازدید کنندگان حضوری از آن بازدید بعمل آورند و فقط ویرچوال می باشد. سایت اینتر نتی موزه مردم نیز به همین شکل کار خود را اول با ایجاد موزه ویرچوال آغاز کرده و در آینده نزدیک اقدام به راه اندازی فیزیکی موزه نیز خواهد کرد.

Based on definition of the museum, The museum is a place where the old objects are kept in the right way, while simultaneously these objects help researchers in advance research about the past and, in the same time help to raise knowledge of people  about past and remind them about culture ... Since the growth of technology has changed many actions on the level of Internet and computer, and physical activity has replaced by computer and Web activities. As a result, new museums have come to a new shape. In many countries, museums work physically and virtually, and in some cases even museums that do not have any physical space, and a web server alone is a museum, and all activities of museum follow. Because there is no need to have a physical building or physical location to visit by visitors, and they are only virtual. The internet site of the People Museum also begins its work first with the creation of the virtual Museum and will also have the physical museum in the near future too.


چرا موزه ویرچوال ما همانند یک موزه فیزیکی میتواند کارایی یک موزه واقعی را هم داشته باشد. طبق تعریف ، موزه ویرچوال ما تصویر اشیا را در دسترس قرار داده تا عموم مردم از آنها باز دید کنند و نیازی نیست که حضوری به دیدن مکانی بروند چون از طریق اینتر نت میتوانند این کار را بدون آلودگی و ترافیک و حمل و نقل انجام بدهند.  و همچنین پژوهشگران میتوانند از این طریق، پژوهش های خود را انجام بدهند به این علت که تمام اطلاعات هر سکه و شی کنار شئ نوشته شده و از رفتن حضوری در مکان و ساختمان واقعی هم راحت تر هست، پژوهشگر نشسته پشت کامپیوتر خویش و در حال انجام تحقیقاتش می تواند به تمام تصاویر و اطلاعات این گونه موزه ها دسترسی داشته باشد.  کاری که تمام موزه های سطح بالا انجام میدهند. مثل موزه مترو پولیتن در آمریکا، شما نیاز نیست به آمریکا سفر کنید تا به دیدن اشیائ این موزه بروید، از طریق اینترنت ، رایگان وارد موزه ویرچوال می شوید و به تمام تصاویر و اطلاعات دسترسی پیدا می کنید. اطلاعات اشیا حتی بهتر از حضوری رفتن در دید هستند. چون در موزه های مکان دار و فیزیکی کنار اشیا حداکثر یک اتیکت قرار داده می شود نه بیشتر. این طور ،خوب اشیا هم صدمه نمی بینند با عکاسی و نور فلاش ، شکستن در اثر برخورد بازدید کننده و واژگونی ویترین و ... دزدی هم صورت نمی گیرد. چون اشیا با قیمیت و تمامی سکه ها در مکان مناسب نگهداری می شود و فقط تصویرش در اینترنت موجود است. در مثال موزه ویرچوال ما، تمامی سکه ها و اشیا قیمتی در مشهد در صندوق امانات بانک که یک مکان امن است نگهداری می شود. پس در قرن حاضر که قرن الکترونیک و اینترنت هست موزه ویرچوال در سطح یک موزه واقعی میتواند عمل بکند.

Why this virtual Museum can work like a physical museum. Based on definition, our virtual Museum will keep the images of the objects accessible to the public and do not need to go to a place, because they can do it through the Internet without making pollution, traffic and transportation. And researchers can do their research, because all the details of each coin and the object are available next to it, it's easier to get them then from real museum; the researcher sitting behind his computer in his office and doing his research, he can access all the images and information of such museums. Which all good museums do. Like the Metropolitan Museum in the United States; you do not need to travel to the United States to go to the museum, just need go online to the virtual  Museum, and access all images and information. Object information is even better than information of objects in physical museum. Because in physical museums, information of objects can be maximum one label placed beside the object, not more. Also, objects are not damaged either by photography or by the light of the flash, by the collision of the visitor, and even by theft. Because all objects are stored in the good quality place, and only its image is available on the Internet. In our example, our virtual Museum, all of the coins and precious objects has kept in safe deposit box of bank in Mashhad, which is a safe place. So in the present century, which is a century of electronics and the Internet, the virtual Museum can operate at the level of a real museum.

البته ما پیگیر هستم که موزه فیزیکی هم در آینده راه اندازی بشود. چون نگران آینده اشیا بعد از فوت خودمان هستیم و نمیخواهیم مجموعه ای که در عرض 35 سال جمع آوری شده پخش و پلا بشود، پس موزه ویرچوال ما آخر ماجرا نخواهد بود.

Of course, we are looking forward to have a physical museum in the future too. Because we are worried about the future of objects and coins after we die, as we do not want to destroy the collection which we collected over the course of 35 years; then our virtual Museum will not be the last step.

در ادامه موضوع موزه ویرچوال
در کشورهای جهان سوم به علت داشتن سیستم سنتی اداری هر گونه نو آوری به سادگی مورد قبول قرار نمی گیرد و این نوع موزه ها هم به علت نداشتن فضای فیزیکی به  سختی قابل به فهم می باشند. برای مثل کتاب الکترونیک در در این گونه کشورها جایگاهی ندارد. اگر کسی بخواد کتاب الکترونیکی مجوز بگیره ، اداره مربوطه مکانیزمی برای صدو مجوز برای کتاب الکترونیکی ندارد و در آخر هم چون کتاب فیزیکی وجود ندارد در نتیجه "اعلام وصول" هم نمی شود برایش انجام داد که مرحله آخر چاپ هر کتاب هست. علت این هست که فکر می کنند کتاب باید روی کاغذ باشد تا کتاب شود. در کشور های سنتی حتمی باید تعدادی درخت قطع شوند و مقدار زیادی انرژی صرف ساخت کاغذ شود و مقدار بسیار زیادی کلر برای سفید کردن کاغذ وارد محیط زیست شود تا کتاب را برسمیت بشناسند.  در آمریکا فروش کتابهای الکترونیک خیلی بشتر از کتاب های کاغذی هست و روز بروز بیشتر هم میشود.  بعنوان مثال دیگر می توان به پول الکترونیک اشاره کرد. بیت کوین یا پول دیجیتال.  اولین بار در ژاپن به شکل زیر پله ای تولید شد و کار خود را شروع کرد. بیشتر کشور ها این پول را برسمیت نمی شناختند. حال یک یک مجوز استفاده این نوع پول را صادر می کنند.

Related to the topic of the virtualMuseum.
In third world countries, due to the traditional administrative system, any innovation is simply not accepted, and these
virtual museums are hardly understandable due to lack of physical space. In another example, there is no place for e-books in such countries. If anyone wants to get permission for e-books, related office does not have a system for e-book, and at the end, there is not a "declaration of receipt" like a physical book, as it is the last step of the publication of each book. The reason is that they think the book should be only printed book; they think it is definitely necessary to cut off a numbers of trees and spend a lot of energy on making paper and a large amount of chlorine leave into the environment to make the paper white. In the United States, the sale of e-books is much more than printed books. For example, digital money can be mentioned too. Bitcoin or digital money. At the first created through mining in Japan and began its life. Most countries did not accept this money, but now one by one gives permission to use Bitcoin in trad.

برای آشنایی بیشتر با موزه های ویرچوال توجه شما رو به موزه بدون مرز MWNF که یک موزه ویرچوال هست جلب می کنم. این موزه با مشحصات زیر در  کشور اتریش واقع شده و فاقد هر گونه فضای فیزیکی هست. این مثال به ما نشان میدهد که حتمی نیاز نیست اشیا در یک مکان فیزیکی قرار بگیرند و مردم حضوری بازدید بکنند.

For more information on the virtual Museums, I will ask your attention to the MWNF Museum, a virtual Museum. The museum is located in Austria, with no physical space. This example shows us that there is no need for objects to be located in a physical location to let people visit the museum.

Museum With No Frontiers [MWNF]
Registered office and mail address:
Museum Ohne Grenzen, e.V.
c/o Halpern & Prinz
Wasagasse 4
A  1090 Vienna
Austria

http://www.museumwnf.org

http://islamicart.museumwnf.org/
 

موزه مردم

The People Museum

این موزه با هدف ایجاد فضای مناسب برای تحقیقات در زمینه طراحی محصولات تاسیس گردیده است. لذا دیدگاه ها و تحقیقات در امور پژوهشی از زاویه دید طراحی صنعتی دیده می شود و نه فقط باستانشناسی. البته ارزشهای باستانشناسی هر شی بعد از ارزش های نهفته در طراحی هر محصول بررسی می گردد. بعبارتی دیگر اطلاعات نهفته در طراحی جایگاهی ویژه داشته و تاریخ نسبت داده شده را لایق طرح محصول میداند نه مواد و زمان ساخت آن محصول. برای مثال در یک اثر تاریخی ما طرح آن محصول را بررسی می کنیم و در کنار آن قدمت طرح بررسی می گردد تا مهارت طراحی و سطح توسعه  آن زمان را از طراحی صنعتی بررسی نماییم تا ببینیم  گذشته گان چه دیدگاه هایی از طراحی محصول و طراحی صنعتی داشته اند از این طریق به اطلاعات ارزشمندی دست می یابیم که در طراحی محصول  بکار برده بوده اند. ولی در سایر موزه ها که محصولات ارزش باستانشناسی دارند قدمت ساخت و قدمت مواد هستند که به کار ارزش میدهند. به عبارتی یک محصول که امروز کپی شده از یک اثر 4000 ساله است از نظر طراحی برای ما  همچنان 4000 سال قدمت دارد ولی برای  سایر موزه های این فقط یک کپی بوده و ارزش تاریخی ندارد. این پژوهش ها کمک میکند تا ریشه های طراحی صنعتی را در گذشته یافته و دلایل توسعه آن را ریشه یابی نماییم. از جایی که همگان رشته طراحی صنعتی را رشته ای نوین می دانند این پژوهش ها کمک می کند تا نشان داده شود مردم در هزاره های گذشته نیز از توان بالایی از طراحی برخوردار بوده اند برای مثال تحقیقات صورت گرفته نشان میدهد در ایران باستان طراحان ساسانی حرفه ای ترین طراحانی بوده اند که محصولات طراحی شده آنها خواستار های فراوانی در سایر فرهنگها نیز داشته و یکی از دلایل گسترش و نفوذ این امپراتوری توان طراحی آنها بوده که به مراتب از توان نظامی آنها نیز بالاتر بوده است . به همین دلیل است که محصولات ساسانی شامل ظروف نقره ای، شیشه، بافته ها و سایر محصولات با طراحی ساسانی توسط بازرگانان به شرق و غرب صادر می شده، طرح های ساسانی بکار رفته بر محصولات سرامیکی، ابریشمی و سایر بافته ها توسط صنعتگران در سایر فرهنگ ها نشانگر این موضوع است. این در صورتی است که محدوده قلمرو نظامی ساسانیان از کوههای پامیر نتوانست عبور کند ولی از طریق طراحی محصولات، فرهنگ پارسی به شرق دور نفوض کرد. و به همین شکل این اتفاق را در غرب نیز می توان مشاهده نمود. سکه های طلا ساسانی فراوانی که در جنوب چین یافت شده (که در موزه شانگهای نگهداری میشود) و سکه های پادشاهی تانگ یافت شده در سیراف ،جنوب ایران (که در موزه بریتانیا نگهداری می شود) نشان از این توان طراحی محصول دوره ساسانی است که از توان نظامیش بسیار فراتر رفته بوده است.

در این راستا ما سعی بر آن داشته ایم تا محصولات همسانی را از دو فرهنگ ایران و چین گرداوری کنیم تا امکان مقایسه طرح های بکاررفته در آنها برای پژوهشگران بیشتر گردد. برای مثال، می توان به قفل ها در دو بخش چین و  ایران  اشاره کرد. یا ترازو ها ، کفش ها و ظروف. برای مثال می توان به ظروف ساینده موجود در این دو بخش اشاره نمود. در بخش ایران پژوهشگران می توانند ظرفی را ببینند که برای ساییدن کشک استفاده می شده . برای ساخت این نوع محصول طراح مقداری ماسه را همراه لعاب کرده که نتیجه سطحی ایجاد شده که همانند سنباده عمل میکند. در نمونه مشابه کشور چین که مربوط به دوره پادشاهی تانگ است ظرفی را می بینیم که مردم چانگشا از آن برای ساییدن چای استفاده می نموده اند، در این محصول طراح با خراش دادن سطح گلی درون کاسه سطوح را فراهم آورده که همانند ابزار های ساینده فلز کار می کند.

This museum is established to create a suitable platform for research in the field of product design. Therefore, research's aims is looking from the view point of industrial design, but not only archeology. Of course, the values of the archeology of each object discovers after the design value of each product. It meant the design value  has special place in design studies, and the date attributed is deserve to design of product, but not material and the production.  For example, in an old product we look on design of product and dating will come beside this issue next to it to find valuable results that can be associated with the design and level of development of industrial design reviews; to see how advance people in the past were thinking about product design. in this way we find valuable information that they have been used in the design of the product. But in other museums product has archeology value; and production dating is valued. In other words a product that copied from a 4000-year-old product still has 4000 years old value for us, but for other museums, this is just a copy and does not have any historical value. This kind of research helps to make industrial design level more clear in the past and the reasons for these developments. As everyone thinks industrial design is quite new; this research helps to show people in the past millennium, were using high level of the design. for instance, researches show in ancient Persia, Sassanid designers were the most professional designers, that their product designs have been famous in other cultures. One of the reasons of spreading Sassanid empire influences was their design ability which was more stronger than their military power. Because of this Sassanid goods, including silver, glass, brocades and other items, with Sassanid design were carried by merchants to the East and West and it was during that time that Sassanid motifs were adopted by Eastern and Western craftsmen as ornamentation on silk weaving, ceramic wares and brocades as derived from a few exotic pieces. Although Sassanid political control did not reach beyond the Pamir mountain range in Central Asia; but the cultural influences of the Sassanid Empire (AD 224-651) extended far into East side of the Silk Road; The same influences have been seen in the Westside of the Silk Road too. A large number of Sassanid gold coins of different kings have been found in Southern China (keeping in Shanghai Museum); and early Tang Dynasty coins were excavated by David Whitehouse in Siraf in Southern Iran (keeping in the British Museum), all confirming the level of design power of Sassanid trade which was beyond the their military power.

In this regard we tried to collect similar products from two Iranian and Chinese cultures to make a platform to compare designs used on products of these two cultures by researchers. For example, we can mention to the case of locks in two sections of China and Iran. Or scales, shoes and utensils. For example, researchers can abrasive differences between bowls available in these sections. In Iran, the researchers can see the bowl used to grind dried dairy. To make this type of product, designer added some sand in the glaze which created a surface like sandpaper. Similar examples in China that corresponds to the period of the Kingdom of Tong, researchers can see that the people of Changsha used a design to grind tea; the product designed with scraping the surface of clay inside the bowl that are similar to the abrasive tools metal working such as metal files tools.

خزانه مسکوکات و اشیا موزه مردم

Coins and Objects of The People Museum
 

گنجينه بی‌مانند خزانه مسکوکات و اشیا موزه مردم مجموعه‌ای منحصر بفرد است که طی سالها توسط موسسین موزه گردآوری شده است. این موزه در سال های آینده افتتاح خواهد گردیده . در حال حاضر اين مجموعه بی‌نظير به شکل آن لاین در  معرض ديد عموم قرار دارد .

The unique collection of coins and objects of The People Museum has been collected by effort of its founders over the years. This museum is going to start in the near future, and at present this unique collection is open for people to visit on line.

                      
 

نشانی

Address

ایران
خراسان رضوی 
، قوچان
 
موزه مردم

The People Museum,
Ghochan,
Khorasan Razavi, Iran.

                           

                                 

برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت موزه مردم

Short and long-term plans of The People Museum
 

هدف اصلی از راه اندازی این موزه آشناسازی و فرهنگسازی  می باشد.
-
بخش سکه: هدف از تاسیس این بخش از موزه، آموزش فرهنگ استفاده از سکه و پول بوده تا بازدید کنندگان را با مسایل فرهنگی مرتبط با پول و سکه آشنا سازد.
- بخش مردم شناسی قوچان: آشناسازی بازدید کنندگان با هنر،  محصولات، ابزار آلات و نحوه زندگی مردم قوچان در گذشته در راستای هدف مردم شناسی و هنر آن مردم
می باشد.
- بخش هنر و فرهنگ چین: آشناسازی بازدید کنندگان با هنر،  محصولات، ابزار آلات و نحوه زندگی مردم چین در گذشته در راستای هدف مردم شناسی و هنر آن مردم می باشد.
 

The main purpose of establishing this museum is for cultural purposes and educating people.
-
Section of the coins: the purpose of having this section of the Museum is for educating visitors how to use coins and money.
- Section of Ghochan Anthropology: making visitors familiar with art, products, tools and how people used to live in the past in Ghochan.
-
Section of art and culture of China: making visitors familiar with art, products, tools and how people used to live in the past in China.
 

فرهنگسازی

Culture making

اهداف بلند مدت موزه مردم : فعالیت های پژوهشی در زمینه طراحی سکه و محصول می باشد.  از همه مهمتر در راستای فرهنگسازی صحیح کسب درآمد شایسته در جامعه موزه بگونه ای طراحی شده تا بتواند کمک به درک بیشتری از جایگاه پول و نحوه کسب صحیح آن نماید.

Long-term goals of The People Museum: research activities on the field of the product and coin design. Most importantly making culture is in order to earn good money. In this direction the Museum has been designed to help visitors to understand the correct way of earning money.


تماس با ما

نشانی موزه مردم :
خراسان رضوی 
، قوچان
 

 

2017 The People Museum.

 کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای موزه مردم محفوظ می باشد.

شرایط و ضوابط / شرایط استفاده   Terms and Conditions/Terms of Use